Obchod a manipulace s lidskými emocemi

15. 02. 2024, 11:46

Máme demokracii, která je ovládaná médii, která hrají hru vládnoucích elit, propojených se silnými finančními korporacemi a institucemi. Je to vlastně ještě demokracie? Nebo jsou elity jen zahleděné do sebe, bez ohledu na obyvatele? Podobný stav popisoval už Jan Ámos Komenský ve své knize Labyrint světa a ráj srdce. Náš host, Robin Čumpelík, okouzlen tímto dílem říká: „Kdyby si to přečetli lidé, kteří o těchto věcech rozhodují, třeba o migraci, a dalších tématech, tak by tuto knížku hned zakázali. Protože on tam o migraci říká, že jakmile budete promíchávat národy, bude to velké neštěstí pro jednotlivé země, i celou Evropu…“
A této hře elit ochotně přizvukují média, bez rozdílu, zda jsou soukromá, nebo takzvaně veřejnoprávní. Na konci prvního dílu si Robin Čumpelík povzdychl: „Jaká je brzda koncesionářů ve chvíli, kdy se jim opravdu nelíbí jednání Rady? Kdo je tedy majitel? No my, když to platíme. To je náš rozpočet, náš budget, naše televize, a my bychom se měli bavit o tom, jaké jsou páky na to, když našim zástupcům nevěříme.“

Dodal bych ještě toto: “Často jsou některá veřejná témata a reakce lidi využita k manipulacím politických zájmů a kampaní. Součástí těchto kampaní a manipulace jsou i některé demonstrace, které směřují energii a následně veřejné mínění, což je nejdůležitější část politických kampaní postavených na precizních sociologických datech. Tato data jsou pro stratégy a manipulátory klíčovější než-li jakýkoliv volební průzkum či přímé finance do volebních kampaní - medií, billboardů a další sociální show,” Robin Čumpelík.

1. díl rozhovoru pro Rádio Universum

2. díl rozhovoru pro Rádio Universum

3. díl rozhovoru pro Rádio Universum


Tento www používá nezbytné cookies bez nichž nefunguje. Jako provozovatel cookies nijak nezpracováváme. Nesouhlasím s použitím cookies na tomto webu (zobrazí se prázdná stránka).